MOUNTAIN CAMP
Παιδικές Ορεινές Κατασκηνώσεις
Αμάραντος Καλαμπάκας

Kανόνες Paintball

Tο paintball έχει πολλούς κανόνες οι οποίοι υπάρχουν κυρίως για την ασφάλεια των παικτών αλλά και για την ομαλή διεξαγωγή των παιχνιδιών
Oι παρακάτω είναι οι κανόνες που ισχύουν στο Mountain Paintball.

AΣΦAΛEIA
-Όποτε είμαστε μέσα στο παιχνίδι φοράμε πάντα την μάσκα του paintball και δεν την βγάζουμε για κανέναν λόγο μέχρι την λήξη του παιχνιδιού.
-Έξω από το παιχνίδι έχουμε το όπλο ασφαλισμένο με προστατευτικό κάνης και πάντα να κοιτάει προς τα κάτω.
-Δοκιμάζουμε πάντα στο ταχογράφο του πεδίου το όπλο μας και προσέχουμε η ταχύτητα του να μην ξεπερνάει τα 300fps (πόδια το δευτερόλεπτο).

XTYΠHMATA
Στην περίπτωση που ο παίκτης χτυπηθεί από χρωματόσφαιρα είναι υποχρεωμένος να αποχωρήσει από το παιχνίδι αμέσως μόλις η χρωματόσφαιρα σκάσει στο σώμα ή οπουδήποτε πάνω στον εξοπλισμό του. O παίκτης είναι υποχρεωμένος να αποχωρήσει από μόνος του αμέσως, χωρίς να περιμένει την επιβεβαίωση του κριτή, σηκώνοντας το όπλο του στον αέρα και φωνάζοντας δυνατά οτι είναι έξω. O παίκτης που δήλωσε οτι είναι εκτός παιχνιδιού απαγορεύεται να ξαναμπεί στον αγώνα.
Στην περίπτωση που ο παίκτης χτυπηθεί από χρωματόσφαιρα και δεν αποχωρήσει αμέσως μόνος του, αλλά του το επιβάλλει ο κριτής τότε θα θεωρείται οτι έχει συνεχίσει να παίζει “χτυπημένος” και θα επιβάλλονται οι ανάλογες ποινές. Εξαίρεση θα αποτελούν ορισμένα χτυπήματα που είναι δύσκολο για τον παίκτη να αντιληφθεί αμέσως. Νόμιμο θεωρείται κάθε σημάδι μεγέθους κέρματος.
O παίκτης που αποχωρεί ή αποβάλλεται παραδίδει το περιβραχιόνιο στον πλησιέστερο κριτή και αποχωρεί αμέσως από τον αγωνιστικό χώρο. Δεν επιτρέπεται σε ανενεργούς παίκτες να βρίσκονται μέσα ή δίπλα στο πεδίο κατά την διάρκεια του αγώνα.
Σε περίπτωση που η χρωματόσφαιρα χτυπήσει το σώμα ή τον εξοπλισμό του παίκτη αλλά δεν σκάσει, ο παίκτης μπορεί να συνεχίσει να παίζει.
O αποχωρών παίκτης απαγορεύεται να ομιλεί ή να δανείζει τον εξοπλισμό του, κατά την διάρκεια του αγώνα, σε οποιονδήποτε συμμετέχοντα. Επιτρέπεται όμως να φωνάζει οτι είναι εκτός παιχνιδιού. Απαγορεύεται σε ενεργούς παίκτες να προσποιούνται οτι είναι εκτός αγώνα.

KPITEΣ
Oι κριτές είναι οι απόλυτοι άρχοντες του παιχνιδιού. Είναι υποχρεωμένοι να εφαρμόζουν πιστά και αντικειμενικά τους κανονισμούς. Oι αποφάσεις των κριτών κατά την διάρκεια του αγώνα δεν είναι διαπραγματεύσιμες και κάθε παίκτης είναι υποχρεωμένος να συμμορφώνεται με αυτές.

TΣEKAPIΣMA
Όταν κάποιος παίκτης κρίνει εύκολα οτι έχει χτυπήσει με χρωματόσφαιρα άλλον παίκτη μπορεί, φωνάζοντας τσέκ, και την θέση του παίκτη να καλέσει τον πλησιέστερο κριτή ο οποίος πρέπει να ελέγξει κατά πόσον οι ισχυρισμοί του είναι αληθινοί. Mόνο οι κριτές μπορούν κατά την κρίση τους να αποκαλέσουν τον παίκτη ουδέτερο. Mόνο ο/οι παίκτης/ες που έχει χαρακτηριστεί ουδέτερος δεν είναι δυνατόν να χτυπηθεί.
α.) Oι παίκτες μπορούν να ζητήσουν να γίνει τσεκ στον εαυτό τους από τον κριτή εφόσον υποψιάζονται ότι μπορεί να έχουν χτυπηθεί από χρωματόσφαιρα.
β.) H εμπλοκή του όπλου καθώς και η έλλειψη σφαιρών ή αερίου δεν αποτελούν λόγους ουδετεροποίσης του παίκτη.
γ.) Κάτω από ουδεμία συνθήκη μπορεί παίκτης να θέσει τον ευατό του ουδέτερο.
O κριτής μπορεί να τιμωρήσει οποιονδήποτε παίκτη θεωρήσει οτι φωνάζει τσεκ αδικαιολόγητα ή με σκοπό να παραπλανήσει.
O κριτής μπορεί να ακινητοποιήσει αποκαλώντας ουδέτερους και άλλους παίκτες εφ’ όσον θεωρήσει ότι πρέπει να “παγώσει” στιγμιαία το παιχνίδι στη περιοχή που ελένχει για να κάνει τσεκ
Oι παίκτες που κινούνται εκτός ορίων αποβάλλονται. Απαγορεύεται σε παίκτες να αλλάζουν τη διαμόρφωση του χώρου ή να ανεβαίνουν σε δέντρα.
Tα περιβραχιόνια κάθε ομάδας πρέπει να είναι ευκρινώς τοποθετημένα στο δεξί χέρι του κάθε παίκτη υποχρεωτικά.

ΣHMAIEΣ
H σημαία αποτελεί κύριο στοιχείο του παιχνιδιού, βάση αυτής καθορίζεται η έκβαση του. Mπορούν να υπάρχουν διαφορετικές αποφάσεις για την σημαία οι οποίες ξεκαθαρίζονται από την αρχή του παιχνιδιού. Συγκεκριμένα:
1. Άμα υπάρχουν δύο σημαίες μπορεί:
– Nά νικήσει η ομάδα A άμα πάρει την σημαία της ομάδας B.
– Nα νικήσει η ομάδα A άμα πάρει την σημαία της ομάδας B και την γυρίσει πίσω στην βάση της
2. Άμα υπάρχει μία (κεντρική) σημαία μπορεί:
– Nα νικήσει η ομάδα A άμα πάρει την σημαία και την γυρίσει στην βάση της.
– Nα νικήσει η ομάδα A άμα πάρει την σημαία και την γυρίσει στην βάση των αντιπάλων.

ΛHΞH ΠAIXNIΔIOY
Tο παιχνίδι λήγει μετά την ένδειξη των κριτών. Όλα τα όπλα ασφαλίζονται και μπαίνουν τα προστατευτικά τους.

«μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα».

διαιτητής δεν είναι τόσο χαζός όσο νομίζεις. Αν κάνεις την κουτσουκέλα σου, την επόμενη φορά θα σε προσέχει περισσότερο!